Introduktion

Cura Clothing er et dansk tøjbrand, som ligger i Aalborg. Cura Clothing havde ingen systematisk annoncering og oplevede begrænset vækst. Tidligere samarbejder havde ikke fungeret optimalt på grund af manglende gennemsigtighed og dårlig eksekvering.

En stor del af deres produktsortiment var præget af lave avancer, hvilket gjorde det udfordrende at skabe en profitabel annonceringsstrategi.

Deres mål var at opnå en stabil vækst gennem digital markedsføring – med fokus på at øge salget af de mest rentable produkter.

Løsning

En datadrevet tilgang og en skarp marketingstrategi gjorde det muligt at hjælpe Cura Clothing med at opbygge en profitabel digital tilstedeværelse.

Vi udarbejdede en strategi baseret på tre primære indsatsområder:

  1. Produktanalyse & strategi: Identifikation af produkter med højest profitmargin for at sikre, at annonceringen gav bedst mulig ROI

  2. Meta-annoncering: Fokus på Facebook og Instagram for at maksimere eksponering og konverteringer

  3. E-mail-marketing: Opsætning af Klaviyo-flows og nyhedsbreve for at fastholde kunder og øge livstidsværdien pr. kunde

Resultater

  • ROAS på 5,25-7,15 hvilket betyder, at for hver krone brugt på annoncering, blev der genereret 5,25-7,15 kr. i omsætning

  • Fra 0 til 2.035 e-mail-abonnenter på under et år, hvilket sikrer en langsigtet kundetilgang

  • En markant forbedret produktstrategi, hvor annonceringen nu fokuserer på de varer, der reelt skaber overskud

  • Stabil og skalerbar salgsstrategi, der løbende optimeres med nyt content og bedre annoncering

Cura Clothing har nu en marketing motor, der kontinuerligt leverer resultater, og vi arbejder videre med at udvide indsatsen – herunder potentialet i Google Ads for yderligere vækst.

Det siger Elisabeth fra Cura Clothing om samarbejdet

“Niklas har været mere end blot en samarbejdspartner i forbindelse med markedsføring. Han har været en sparringspartner i henhold til mange led af forretningen herunder prissætning af nye og eksisterende produkter. Dette har været med til at sikre, at vi har råd til at købe kunder gennem digital annoncering. Niklas har skabt en markedsføringsstrategi, der rent faktisk giver overskud. Vores annoncering er nu fokuseret på de rigtige produkter og har opbygget en e-mail-liste på over 2.000 abonnenter. Vi er virkelig glade for samarbejdet og er spændte på fremtiden.”

Forrige
Forrige

Café SPIS | Meta Ads & Google Ads

Næste
Næste

Møllers Uld | Meta Ads